donderdag 17 september 2015

Delete, nu is ook de Boekenmarkt in Den Haag gedelete, opgejaagd, weggejaagd

reacties worden onder dit Blog geplaatst

Onthutsing.
Alles leek besproken, tekeningen duidelijk, tijdsplanning medegedeeld, voorspellingen gedaan.

Gisteren, laat in de middag is er nog gesproken met de bouwers,
"Nee, pas eind van de week gaan we beginnen met het plaatsen van de bouwketen, misschien zelfs pas na 27 september, geen zorgen"

Eind van de week bleek de volgende ochtendvroeg al aangebroken.


Peter Schoonbeek kon niet bij zijn kraam komen 
De bouwers: "zet je auto maar in een parkeergarage",
Een andere standhouder: dozen vol boeken konden niet naar de kraam, want er stond een hek.
De bouwers: "til ze er maar overheen" (1,75mtr hoog), 
Peter ging naar huis (ruim 2 uur rijden) de standhouder die de dozen niet over het hek wilde tillen ook,
kraam betaald, standplaats betaald, geen omzet.

Onthutsing.
Onze Marktmeester Ton was er vroeg, kon nog wat afspreken met de bouwers, na een paar uur kon hij weer weg, 
hij was nog geen 5 minuten weg of de bouwers bouwden door, 
meer hekken, corridor dicht.
De bouwers:  "jullie hebben de tekening niet goed gelezen" en "jullie hebben de verkeerde tekening"
En nog zaten collega's, met hun armen over elkaar, het aan te kijken en af te geven op de Afdeling Markten.
Onthutsing, nu van mijn kant, over die collega's; zijn ze debiel of zo ?

Natuurlijk heb ik ze gewaarschuwd, 
natuurlijk hebben Ton Schaap en Aukje Grouwstra hun stinkende best gedaan, 
geef hen nou niet de schuld.
Natuurlijk hebben die standhouders geen idee hoe het werkelijk in elkaar zit, want het interesseert ze eigenlijk geen moer, 
tot het natuurlijk henzelf overkomt,
natuurlijk is iedereen een egoist, 
natuurlijk kom je niet voor je collega's op, 
natuurlijk gaan we niet met z'n allen daar staan waar ze ons willen afsluiten, natuurlijk denken collega's "ach nog 2 dagen", 
natuurlijk vergeten ze dat het ook zo zal zijn in 2016 én wellicht ook in 2017.
Onthutsing.

Stadsdeel Centrum Gemeente Den Haag gaat z'n zin krijgen,
want standhouders gaan het natuurlijk opgeven, zullen niet meer terug komen.
Markt dood, markt weg en nooit meer terug.

Natuurlijk komt de Gemeente Den Haag met een oplossing:
"kijk eens wat een mooie andere plek we voor jullie hebben bedacht"
Natuurlijk zeggen wij dan "nee".
Natuurlijk heffen wij dan, met dat NEE de markt op, 
want de Gemeente Den Haag zal zijn handen in onschuld kunnen wassen:
"een mooi alternatief toch ?" 

Onthutsing.
Maar resulteert dat dan in jouw berusting ?
Zo ja, sodemieter dan maar gelijk op !



De bouwers en andere veroorzakers van mijn onthutsing zijn natuurlijk: 
Wethouder Revis - Ontwikkelcombinatie PTV - Sens Real Estate - Dura Vermeer - Royal Haskoning - Hoofd Afdeling Markten van de Gemeente Den Haag R. Warnar - Interparking

Natuurlijk vinden zij het niet leuk dat ik ze zo expliciet noem, 
natuurlijk vinden zij mij niet leuk en zullen ze weer die vrouw met of zonder kat moeten gaan zoeken die stampij maakt, 
natuurlijk mag ik geen fout maken, omdat ik dan geschorst zal worden, of zal zelfs mijn vergunning worden ingetrokken. 
Natuurlijk los je zo ook wat op.


tekst: Marx Warmerdam
foto's: Joost Loef


REACTIES:


Beste collega's
Ik sta niet op de donderdag markt maar begrijp uit het verhaal dat het niet goed is gegaan. 
Wat kunnen we met elkaar doen om de problemen op te lossen ? 
Gr. Elvira

Verwacht (of tegen beter weten in gehoopt) wordt dat de kramen van de 2 rijen aan die straat waar de keten komen, dus 1 rij boeken én 1 rij antiek, een stuk naar voren worden verplaatst, zodat die standhouders wel met hun auto achter de kraam kunnen komen. Maar of het zondag al geregeld is en of het werkbaar zal zijn moeten die standhouders maar afwachten.
Marx.


Beste allemaal,
Het is inderdaad een bende op het Lange Voorhout; men heeft maling aan ons, en als je commentaar hebt gaat er gelijk  een brief naar het hoofd markten dat iemand REURING heeft gemaakt (stom mode woord trouwens) Zoals het dit seizoen gegaan is treurig en scheelt de helft van verkoop met vergelijking van vorig jaar ! Men doet maar, zonder met ons rekening te houden,en wij moeten alles maar pikken. We moeten de koppen bij elkaar steken, dan kunnen we wat bereiken ,in de hoop dat ze volgend seizoen wel rekening met ons houden, samen zijn we sterk !!!! 
Anstiek

Ik ben het met je eens Ans! Ook ik heb echt veel minder omzet dan de vele andere jaren. Het ligt echt niet aan mijn spullen hoor, veel keus: niet duur! Ik baal onwijs dat er steeds minder mensen komen. Mijn jongere zus Trees kwam een aantal weken geleden met de auto naar de markt toe. Even haar zusjes op de markt opzoeken, leuk toch! Haar reactie: wat een verschrikking om met de auto te komen. Ik heb onwijs lang moeten zoeken om mijn auto te parkeren in de buurt van de markt. En deze uitspraak hoor ik ook van klanten op de markt. Conclusie: ze blijven weg voorlopig. En wij: wel het volle pond voor marktgeld en kraamhuur betalen. We moeten echt met elkaar in actie komen. De situatie is voor ons nu onacceptabel is mijn mening! 
Vriendelijke groet, Ria.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.