woensdag 29 juli 2015

Vals geld en Vliegtuigen op de Antiekmarkt Den Haag.

Hoi collega's op de Antiek en Boekenmarkt in Den Haag!

Ik heb afgelopen week doorgegeven dat niet ik alleen, maar meerdere collega,s op de marktdag: 16 juli een vals vijftig euro biljet ontvangen had. Jullie zijn volgens mij nu allemaal op de hoogte, dat er van af nu extra aandacht moet worden geschonken aan controle van de biljetten vanaf: € 20,00. Ik heb de marktmeester gevraagd om jullie allemaal te waarschuwen. Volgens mij is dit netjes gedaan. Ik heb het valse biljet in de auto liggen, jullie mogen hem bij mij komen bekijken hoor!




Afgelopen donderdag had ik een heel naar gevoel bij een meneer die uitgebreid mijn kramen aan het filmen was. Gerard had het gezien, ik niet, zag het dus wat later omdat Gerard mij waarschuwde. Helaas zag ik het pas toen hij in kraam nummer vier aan het filmen was. Hij was ook in een vreemde taal een bandje aan het inspreken en in een tasje wat hij om zijn schouder had hangen zat duidelijk professionele opname apparatuur. Ik zag dat hij aan het filmen was en verbood hem dit verder te doen. Het zat mij niks lekker en sprak de man een stukje verder weer aan op zijn vreemde gedrag. Ik eiste inzage in zijn telefoon. Hij liet mij een paar foto's van vliegtuigen zien en ontkende, dat hij gefilmd had. 100% zeker dat hij wel stond te filmen, ik zag het op zijn telefoon en mijn hulp Gerard had het ook duidelijk gezien. Gewaarschuwd mens telt voor twee! Ik zal jullie twee foto's laten zien van de man. Gelukkig was Gerard zo bijdehand om hem op twee foto's vast te leggen. 



Ria van der Voorden.

Redactie: de Vliegtuigfilmer, maar er is ook een co-piloot en ander personeel dat ingezet kan worden




Redactie: Hieronder een bericht uit Dichtbij.nl 2014, maar het heeft in diverse andere kranten gestaan:

Valsemunter loopt tegen lamp bij marktkraam


(Foto: ANP)



DEN HAAG - De politie heeft vrijdag een 30-jarige Zoetermeerder opgepakt in Den Haag, die op de markt op het Hoflandplein met een vals biljet van 50 euro probeerde te betalen.
Een marktkraammedewerker betwijfelde de echtheid van het biljet, waarop hij de politie waarschuwde.

Agenten hielden de man vervolgens aan, waarop hij werd gefouilleerd. Daaruit bleek dat de man ook 15 andere valse biljetten van 50 euro bij zich had. De politie heeft proces-verbaal tegen de man opgemaakt en zijn valse geld in beslag genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.