vrijdag 10 juli 2015

Inside & Outside information en Hoera's voor diegenen die zich hebben ingespannen voor de Antiek- en Boekenmarkt Den Haag



Natuurlijk moet ik nog de, niet officiële, niet openbaar gemaakte, dus mogelijk niet geheel kloppende, resultaten melden en de cola van de coca onderscheiden. Dat doe ik via een kopie van mijn mail, die ik als reactie heb gestuurd naar de regiomanager van het CVAH; een reactie op een mail gestuurd door de afdeling Markten Den Haag aan de voorzitter van het CVAH. Ik heb van de afdeling Markten géén mail ontvangen.



Dag Paul.
Heel hartelijk dank voor je inspanningen en het doorsturen van de mails, dat waardeer ik zeer.
Over de inhoud van het antwoord van de Gemeente wil ik niet te veel zeggen. Het is zo als het is.
Mw. Jaarsma heb ik nooit ontmoet en de omgevingsmanager Mw. Grouwstra wilde mij duidelijk, na mijn uittreden bij de Promotie Commissie, in het kamp houden, zoals je dat met vijanden het beste kan doen. Dat wilde ik niet. Geenszins wilde zij mij als luis in de pels in het kamp hebben, zij meende daarentegen dat ik liever een luis in de pels wilde zijn. En dat klopt.

Erg jammer vind ik dat er geen heugelijke melding aan jou wordt gedaan van zeer recente, goede resultaten die zijn bereikt, door welk offensief dan ook.

    Gisteren is, via inside information, bekend geworden dat:

1.
de afdeling Markten nu wel tijdelijke standhouders gaat toelaten. 
Hoera Hoera! 
Ik meen een iet wat uitgebreidere mogelijkheid dan dagvergunningen, 
het zou gaan om 4 marktdagen per seizoen. 
Al weet ik niet hoe het precies wordt uitgewerkt.

2.
Verder is er sinds deze week, 
en vooral gisteren, zichtbaar iets gedaan aan de verkeerssitiuatie 
en met name voor voetgangers. 
Er is een zebrapad met bewegwijzering neergezet ! 



De pinautomaat is daardoor ook goed bereikbaar. 
Hoera Hoera ! 
Al zal dat per marktdag door de werkomstandigheden anders kunnen zijn, 
de aandacht is er.

3.
De markt op het Plein is erkend als aparte markt, 
die derhalve dan ook een bijdrage verdient met promotiegelden. 
Hoera Hoera ! 
Al lijkt het erop dat de afdeling Markten nog niet bereid is 
het besluit terug te draaien van het beheer over die gelden.

Seizoensopeningen heeft de PromCom altijd zelf georganiseerd. 
Of een bepaalde opening nu leuk of minder leuk was, 
ze kunnen het heus zelf.

regenachtige seizoensopening 2014, met als sprekende gasten: 
Alexander Pechtold - D66 en regelmatige bezoeker van onze markt, 
Petra Delsing - toenmalige directeur Stadsbeheer Gemeente Den Haag 
Jan Schrier en Leen Popering - vertegenwoordigers van het CVAH


Ik heb nooit de term  “vrijheid van meningsuiting” gehanteerd, 
wel het woord censuur.

Gisteren was ik na het horen van de 3 genoemde punten heel blij.
Mijn complimenten en dank zijn er voor een ieder 
die zich, hoe dan ook, heeft ingespannen.
Ik denk vooral aan 
Kathy Moesker (Marktkamerlid), 
Ton Schaap (marktmeester) 
Mw. Lucas (steun en toeverlaat op het kantoor van de afdeling Markten),
het CVAH (voor adviezen en luisterend oor), 
meedenkende en reagerende collega’s.

Ondanks de negatieve toon die ik pleeg te hanteren tegen de gemeente en bouwers, ondanks de negatieve toon in het antwoord van de gemeente aan Henk Achterhuis (CVAH) ben ik opgetogen. 
We lijken een beetje erkenning te krijgen én hulp. 

Op naar de rest van het seizoen en volgend jaar !

Dank je wel.
Met vriendelijke groet,

Marx

Toevoegend wil ik nog kwijt, dat het niet mijn medeleden van de Promotie Commissie waren die mij censuur wilden opleggen, maar iemand buiten de commissie. Die discussie, met iemand van buiten de commissie, die mij tot censuur wilde verplichten, wenste ik niet verder te voeren; die was, naar mijn mening niet zuiver. Daarom ben ik uit de PromCom gestapt.



Tevens wil ik de PromCom hier oproepen om hun huidige samenstelling aan de standhouders bekend te maken.

Marx.

Oh, nog dit, ik moest vreselijk lachen om: "onze deur staat nog steeds open", een veel, voor sommige mensen waarschijnlijk teveel, gehoorde en daardoor nu te pas en te onpas gebezigde opmerking uit EU-burelen.
Echter geen Mexit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.