woensdag 23 november 2016

Verklaring Omtrent Gedrag - VOG - Weggegooid geld, met dank aan de afdeling Markten Den Haag


Irma en Elfriede stelden recent een bijna identieke vraag aan de afdeling Markten Den Haag.








Irma schreef:
Beste Marinus Vos, 

Hartelijk dank voor uw brief van 15  november jl. waarin u mij er op wijst dat ik mijn Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nog in moet dienen. De reden waarom ik dit nog niet gedaan heb is dat ik de Raadsvergadering van 17 november jl. heb afgewacht. Nu tijdens deze Raadsvergadering de nieuwe Marktverordening 2016 inderdaad is aangenomen, is artikel 6, zesde lid van de Marktverordening Den Haag 2013 met daarin de plicht om elke vier jaar een VOG in te dienen, komen te vervallen en heeft u geen grond meer om mijn inschrijving in het Marktregister door te halen als ik geen nieuwe VOG in dien.

Met andere woorden, het indienen van een nieuwe VOG voor 31 december a.s. is niet meer nodig. 

Uw bevestiging hiervan zie ik graag tegemoet.


Elke standhouder van de Antiek- en Boekenmarkt werd al in september er aan herinnerd dat ze een nieuw VOG (= Verklaring Omtrent Gedrag. Wij noemen het graag Verklaring Van Goed Gedrag want wij zijn niet slecht) moesten inleveren voor 31 december. De marktmeester heeft zelfs uitdraaien uitgedeeld. "Ja dat moet hoor!" Terwijl al bekend was dat dat in de nieuwe marktverordening zou komen te vervallen. Ik, zei de gek, en menig andere rare, sprongen direct naar stadskantoren en betaalden met veel plezier voor een nieuwe VOG. Jaap en ik betaalden 2x41=82euro, want ja: je vervanger moet er ook een hebben. Weg geld. Maar ik ben wel goed gekeurd. En dus niet slecht. Zie je wel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.