zondag 26 juni 2016

Foute factuur op Antiekmarkt en Boekenmarkt Den Haag en deel 7 van de serie Marktgeldverhoging




Bijna alle standhouders op de
Antiek- en Boekenmarkt Den Haag aan het Lange Voorhout
 hebben een factuur ontvangen voor hun 
gemeentelijke marktgeld voor de zondagmarkt waarin
20 zondagen zijn berekend.
Fout dus.
Het moeten er 19 zijn.

Op de Antiekafdeling is iedereen bezocht,
op de boekenafdeling nog niet,
om te vertellen dat iedereen zijn zondagfactuur seizoen 2016 moet controleren via de volgende formule:

je  xx aantal meters x 1.16 (euro) x 19 (dagen)

Is het bedrag op je factuur hoger, dan moet je deze niet betalen,
maar een nieuwe factuur vragen voor 19 zondagen.

En kijk dan eerst nog een keer goed naar het aantal vierkantemeters die jou worden berekend en of die kloppen.

Heb je al wel betaald, maar blijkt nu na berekening dat teveel te zijn,
vraag dan om restitutie.

Leuker kan ik het nu nog niet maken.

Tenzij .......
ik mag zeggen ....
dat ......

Jochem, die op 2 juni j.l  naar de rechter stapte, om uitspraak te vragen inzake de schorsing van 4 marktdagen in 2015, die hem (en 2 andere collega's) was opgelegd door de Afdeling Markten vanwege te vroeg inpakken, als uitvoering van het geldende Sanctiebeleid....

dat Jochem deze week als uitspraak heeft gekregen dat....
....de Gemeente Den Haag het besluit moet herzien.

M.a.w. Jochem heeft door inzet, overtuiging en persoonlijk doorzettingsvermogen het gelijk van de rechter gekregen !

Een dikke felicitatie voor Jochem !!!!!!!!


Daar wordt ik blij van!
Want inzet, overtuiging en doorzettingsvermogen hebben ons al een paar andere overwinningen bezorgd.

En nu heb ik en anderen, met die uitspraak, extra energie en moed gekregen om de 170% marktgeldverhoging
op wettelijkheid te controleren.

Niet alle standhouders zijn het met mijn handelswijze eens zijn,
dat heb ik vandaag met nogal grof taalgebruik mogen aanhoren.
Het spijt me als ik collega's ontrief door mijn manier van strijd.
Ik zal hén niet meer lastig vallen.

De Marktgeldverhoging heeft nu al een opzegger opgeleverd,
een collega stopt per direct met de donderdagmarkt.
Op de boekenafdeling heeft een standhouder spijt van het innemen van 2 standplaatsen en wil dit ook opzeggen.
Een andere standhouder heeft met onthutsing de factuur bezien:
1600 euro hoger dan vorig jaar,
die standhouder wil ook per direct halveren.

Ik hoop van harte dat de Afdeling Markten mee wil werken aan restitutie of aanpassing van hun marktgeldkosten.
Of moeten wij gaan vernemen dat die standhouders het volledige seizoen moeten betalen ?

Het zal toch niet..........Ik houd mijn hart vast.

De Antiek- en Boekenmarkt Den Haag;
sinds 1971 BuitenGewoon, maar vanaf 2016, na 45 jaar niet meer ?


tekst: Marx Warmerdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.