vrijdag 24 juni 2016

Als tussendoortje, voor deel 6 van de lopende serie Marktgeldverhogingen op de Antiekmarkt en Boekenmarkt Den Haag: "komt een vrouw bij haar dokter"

"Goedenmorgen Dokter"
"Goedenmorgen Mevrouw M., wat kan ik voor u doen?"
"Dokter, u kent me, ik ben geen klager, maar nu heb ik zo'n pijnlijk plekje op mijn teen, dat ik bang ben dat ik binnenkort mijn werk niet meer kan doen"
"Laat ik even kijken"
De dokter spreidt, kijkt, vergelijkt, pulkt en prikt.
"Er is inderdaad een vervelend plekje, ik geef u een pleister en paracetamol"


"Goedenmorgen Dokter, daar ben ik weer"
"Goedenmorgen Mevrouw M., wat kan ik voor u doen?"
"Dat plekje is groter geworden, een beetje zwart en zeer pijnlijk"
"Laat ik even kijken"
De dokter spreidt, kijkt en duikt verschrikt naar rechts, of was het links,
herstelt zich razendsnel en pakt zijn scalpel.
"Die moet eraf Mevrouw M.!"
"Helemaal ?"
"Op z'n minst"


"Goedenmorgen Dokter, daar ben ik alweer"
"Goedenmorgen Mevrouw M., wat kan ik voor u doen?"
"Er zit nu ook een plek op mijn arm dokter"
"Laat ik even kijken"
De dokter stroopt zijn en haar mouwen op, pulkt en prikt.
"Die moet er ook af Mevrouw M."
"Ook allebei ?"
"Mogelijk....mogelijk.....beslist mogelijk"


"Goedenmorgen Dokter......was u daar weer....."
"Goedenmorgen Mevrouw M.,
u moet zich echt herpakken, oppakken, niet bij de pakken neerzetten,
niet klagen, beslist niet klagen,
denk naar de toekomst,
hoe mooi die toekomst zou kunnen zijn, 
hoe reuze leuk u die toekomst kunt maken !"
"Maar Dokter, ik heb geen armen en benen meer"
"Mevrouw M. ! Ik zeg nogmaals: niet klagen, beslist niet klagen !
Zet u positief in voor uw opvolgers;
uw kinderen, kleinkinderen en al dies meer zij!"
"Dokter, ik heb geen kinderen"
"Laat ik even kijken"


tekst: Marx Warmerdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.