vrijdag 24 maart 2017

Verkiezingen Marktkamerleden Antiekmarkt & Boekenmarkt Den Haag en Adviescommissie Haagse Markten 2017

Elke vergunninghouder met een vaste standplaats op onze markt
kan zich verkiesbaar stellen voor de

Marktkamer Antiek- en Boekenmarkt Den Haag
en/of  
Adviescommissie Haagse Markten.


Iedere vergunninghouder heeft inmiddels een oproep
tot kandidaatstelling ontvangen.
Het kan misschien nog via:

Binnenkort worden alle vergunninghouders uitgenodigd
om deel te nemen aan de verkiezingen (in april ?)

De belangenverenigingen, bijvoorbeeld de Centrale Vereniging voor Ambulante Handel / CVAH, hebben geen zitting meer in de Adviescommissie, 
ook niet in de Marktkamers.

De voorzitter kan anderen uitnodigen om de vergaderingen bij te wonen.



Marktkamer:
- elke markt in Den Haag heeft een Marktkamer
- de Marktkamer Antiek- & Boekenmarkt adviseert over zaken die over onze markt, op Plein en Lange Voorhout, gaan
- de Marktkamer vergadert tenminste 2x per jaar
- onze markt is op dit moment vertegenwoordigd in de Marktkamer door
Kathy Moesker en Jan Overduin. Of zij zich verkiesbaar stellen weet ik niet.
- elke vergunninghouder met een vaste standplaats kan zich verkiesbaar stellen.

Adviescommissie:
- Den Haag heeft een Adviescommissie Haagse Markten, met als doel burgemeester en wethouders gevraagd en ongevraagd advies te geven over het marktbeleid, branchering, indeling marktterrein, vergunningen, sollicitaties voor nieuwe vergunningen en algemene marktaangelegenheden. Deze Adviescommissie kan bij haar advisering gebruik maken van de Marktkamers
- de Adviescommissie vergadert minimaal 1x per 3 maanden
- in de Adviescommissie zitten 6 vertegenwoordigers (= vergunninghouders met een vaste standplaats) van de (= alle) Haagse markten.
- onze markt heeft tot nu toe nooit een vertegenwoordiger gehad in de Adviescommissie.
- verkiesbaar is een vergunninghouder van een vaste standplaats op één van de Haagse markten.


Zie voor meer informatie:
Vaststelling Reglement Adviescommissie Haagse Markten 2017,
DSB/2017.65 en RIS296408
http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/historie/'s-Gravenhage/444254/444254_1.html


En nog maar een keer gezegd: ik mag mij niet kandidaat stellen, want ik ben geen vergunninghouder, mijn man is de vergunninghouder. Jammer, want me kandidaat stellen voor die Adviescommissie lijkt me wel wat.
Kan ik me met nog meer bemoeien.

tekst: Marx Warmerdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.