vrijdag 28 augustus 2015

Na een korte stortbui: bezoekers kunnen wel, standhouders kunnen niet vluchten van de Antiekmarkt Den Haag

Gehoord van een standhouder: 
"een marktmeester heeft gezegd dat 
als er een kopje vol heeft geregend mogen we weg"
Een kopje neerzetten ?  
Als'ie vol is en wij verlaten de markt, dan volgen er geen sancties ?
Lijkt me een leuke meting. Houden we erin.
Maar laten we even kijken wat een korte stortbui 
(bedenk zelf het effect van langdurige regen) 
doet op de Antiek- en Boekenmarkt in Den Haag, onze werkvloer, 
voor open suède en net kantoorschoeisel, onze dozen en onze bezoekers:

deze mensen nemen geen kopje koffie


soppen achter de kraam


dozen net gered


nieuw Haags watergebied, geen mens komt naar je kraam


daar ga ik niet doorheen met mijn loafers


ik ben weg ! wij ook !


zelfs de brandweer zocht het hogerop


mijn boeken .... wie wil er nu nog mijn boeken ?


Wat te doen ? 
Altijd zeilen mee, knijpers en laarzen.
Gratis kaartjes voor een voetveer uitdelen. Voetveer bestellen. 
Kopje neerzetten. 
Marktmeester bellen. Oh nee, die is niet bereikbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.