donderdag 26 maart 2015

De vierkantemeter kwestie op de Antiekmarkt Den Haag is bemeten

Bij de uitdeling voor de herindeling deed de marktafdeling de mededeling dat,
let op !
de vergunninghouders op de antiekafdeling konden kiezen tussen uit:
let op !
een ondiepe / frontkraam
en een diepe / inloop kraam
 
Ik dacht: let op !
Even later deelde een vertegenwoordiger van de Afdeling Markten mee, dat zolang deze nieuwe opstelling duurt, de verplichte afname van minimaal 24m² is gewijzigd, en dat we gaan betalen voor de daadwerkelijk ingenomen m²'s
 
Daaruit concludeer ik:
een minimale verplichte afname van 12m² = frontkraam, geen extra ruimte erachter
daar komt bij: 
5m² voor auto /  6m² voor bus
 
extra tafel(s) naast de kraam, uitbouw naar achteren en ruimte in het middenpad zijn extra te betalen meters,
dat wordt allemaal op de eerste marktdag met je besproken en vastgelegd en die extra meters betaal je dan ook voor het gehele seizoen.
 
Zover ik het kon beoordelen is de ruimte van de voorzijde van de kraam tot aan de bomen 5 meter diep, dus een diepe verkoopplek is dan 20m², plus je auto/bus
 
Ik hoop dat de standhouders die altijd alleen een frontkraam hadden dit een prettig bericht vinden en
ik wil de Afdeling Markten danken voor deze aanpassing
 
 
Maar collega's
let op !
blijven meten en je nota/aanslag goed controleren
en heb vooral die eerste donderdag en zondag een rolmaat bij je !
 
tekst: Marx Warmerdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.