maandag 26 januari 2015

Vervolg Reacties op Bouw Parkeergarage Tournooiveld Den Haag en de gevolgen daarvan voor de Antiek- en Boekenmarkt Den Haag


Alles even nagekeken op internet en daaruit blijkt, dat de plannen voor deze parkeergarage reeds op 26 april 2013 bekend waren. ( eerst gedeeltelijk onder het Lange Voorhout en het Tournooiveld , nu alleen onder het Tournooiveld). Op 11 juli  2014 is de vergunning verleend . De plaatselijke middenstand was unaniem voor , dus er is wel degelijk inspraak mogelijk geweest. Dat er tijdelijk geen tramverkeer zal zijn heeft niets te maken met de aanleg van de parkeergarage, het vervangen van de rails was reeds lange tijd gepland en nu de garage er toch komt , is het makkelijker deze werkzaamheden tegelijk uit te voeren. Het geeft natuurlijk overlast in de tweede helft van het marktseizoen , maar volgend jaar zullen ook onze bezoekers makkelijker hun auto kunnen parkeren.
Ik denk dat het op termijn een positieve invloed zal hebben op het bezoek aan de markt. 
Ingezonden door: Joyce
 
 
Ik heb hier ook niets over gehoord, maar wil graag duidelijkheid.
Als dit inderdaad het geval is ga ik overwegen of het dan nog wel nut heeft om dit seizoen te gaan staan. Ben benieuwd naar de komende berichten.
Ingezonden door: Ans en Roel

 
Sorry!!! Ik leef nog in de oudheid... Ik wist niet dat de promotiecommissie niets met de “marktkamer” te maken heeft. Overigens vind ik het wel vreemd dat jullie (en nu bedoel ik wel de promotiecommissie) niet minstens notulen van een vergadering krijgen toegestuurd. Al was het maar “ter info”.... Intussen heb ik geprobeerd uit te vinden, wáár de grote bouwput precies komt. Maar daar ben ik tot nu toe ook nog niet achter. Als de bouwput precies vóór de Amerikaanse ambassade komt, dan is inderdaad de toegang tot het Voorhout vanaf die kant afgesloten.
Maar.... er is nog ‘n andere kant: aan de kant van de Kneuterdijk wordt er volgens mij niets afgesloten. Als iedereen ‘n stukje opschuift richting Des Indes, met ‘n uitwijkmogelijkheid naar het lange deel, dan is iedereen vanaf zowel de Kneuterdijk, als de Denneweg makkelijk bereikbaar.
Ik hoop voor je dat al het werk dat jullie met de Promotiecommissie verrichten niet voor de kat z’n ... is en dat de Marktkamer (Kathy en Marcel) op hun strepen gaan staan!!! Nog ‘n keer sterkte !!!
Ingezonden door: Astrid en Hans




Hoi Astrid. Ook daar zit ‘m weer een kneep: iedere standhouder/vergunninghouder behoort verslagen te ontvangen van Marktkamer overleg. Nu lijkt het erop dat we die ook wel gekregen hebben, maar dat er niet wordt gerept over die bouw, c.q. vergunning. Daarom hoop ik, door Kathy en Marcel ter verantwoording te roepen, dat zij wel kunnen aangeven dat er over is gesproken, maar dat er geen uitwisseling daarvan met de standhouders is geweest, ook weer mogelijk omdat het niet is genotuleerd. Dat bedoelde ik met om de hete brij heen sluipen. Toch is het ook zo, meen ik, dat de Gemeente alle belanghebbenden zou hebben moeten informeren over hun voornemen een vergunning te verlenen. Mogelijk is hier de Afdeling Markten een tussenpersoon  geweest en is die in gebreke gebleven.Wordt beslist vervolgd !
Ingezonden door: Marx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.