dinsdag 1 augustus 2017

Diefstal op de Antiekmarkt en Boekenmarkt Den Haag.

Hoe dieven, gespuis, naarlingen, etterbakken, klootzakken
standhouders het leven zuur maken.
Bedoelde lieden breiden graag hun collectie uit
tegen een zo laag mogelijke prijs: 0 euro

Is er bij jou op de markt wat gestolen en je hebt een foto van het object,
meldt het dan aan bij:

of bij de politie


Blijf alert, let op, laat je niet afleiden.
Houdt altijd, altijd, altijd, een oog op je hele kraam.

Weet je wat ik het meest klote vind ?
Dat ik, als het gebeurt, dan denk dat het mijn eigen schuld is.

En heus, het hoeven niet altijd "Roemenen" te zijn,
het kan ook een bekende zijn,
of die aardige oudere dame, of die enthousiaste meneer,
of die met die jas met grote zakken,
of die met die tas, die altijd, van boven open, aan de arm hangt,
of die open tussen de benen wordt neergezet,
waar zo een dingetje inglijdt,
of een charmante jongedame of zelfs een collega.




Wanneer je in gesprek gaat met iemand, die, zonder dat jij dat vermoed,
kwade bedoelingen heeft, is het heel goed mogelijk en waarschijnlijk ,
dat die persoon een handlanger heeft die de slag slaat.
Jij staat te praten over iets, toont dat aan de persoon die jouw aandacht vraagt en aan de andere kant van je kraam verdwijnt er iets.
Floep. Weg.
Let altijd, dus ook tijdens een gesprek, op de rest van je kraam.

Let ook een beetje op de kraam van je buren,
help elkaar.

Zo zag ik bij buren eens een jongeman iets oppakken en hij duwde dat met een handige, lichte beweging in zijn mouw.

En een keer draaide een standhouder zich weg van zijn kraam, om even wat uit de auto pakken, de bezoeker voor de kraam pakte een bord en deed het razendsnel onder zijn trui.
"TERUG LEGGEN !"
donderde ik.
Hij verstond geen Nederlands, maar begreep mij wel.

Een schilderij werd in een flits, maar ik zag het, onder een jas geschoven die over een arm hing, ik greep die arm en het schilderij.

En man, die we al lang verdachten van diefstal, heb ik vorig seizoen over de markt gevolgd, ondertussen collega's waarschuwend.
Hij kreeg geen kans.
Ik betrapte hem niet, maar heb hem toch aangesproken,
en gezegd wat ik dacht.
"Ik wil u niet meer op deze markt zien" zei ik "Nooit meer"

Kom in actie:
waarschuw je collega's als je het niet vertrouwd,
meldt diefstal, houdt de dief aan,
beschrijf de dief, deel je vermoedens.

Het is niet jouw schuld.



Recente melding van een diefstal op onze markt:


Eerder:


Heeft u deze objecten na 16 juli 2017 ergens gezien ?
Meldt dat dan !
antique-book-market@ziggo.nl
of bij de politie, tel. 0900-8844


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.