zaterdag 23 mei 2020

De Antiekmarkt en Boekenmarkt Den Haag is open, maar wel onder voorwaarden


BESLUIT BURGEMEESTER VAN DEN HAAG 
WIJK- EN THEMAMARKTEN IN DE GEMEENTE DEN HAAG 
19 MEI 2020


DSB/2020.207 RIS305351

Bijlage - Voorwaarden


"Als er vóór de kramen minimaal 5 meter ruimte is voor bezoekers van de markt, is het in acht nemen van tenminste 1,5 meter open ruimte tussen de marktplaatsen, kramen en eigen verkoopinrichtingen van twee verschillende marktondernemers niet noodzakelijk,

mits door de vergunninghouders een afscheiding van zeil of plexiglas gerealiseerd wordt om het risico op onderlinge besmetting tussen marktondernemers te reduceren

en door de vergunninghouders wachtplekken voor consumenten worden aangeduid.


Waar mogelijk worden marktondernemers verder verspreid over het marktterrein, teneinde grotere afstanden in acht te nemen (…)"

Nou, het marktterrein Lange Voorhout is enorm, daar betalen we voor via het marktgeld. Het lijkt me dat de Gemeente Den Haag dan verplicht gehouden kan worden om de kramen te spreiden, "ten einde grotere afstanden in acht te nemen", "om het risico op onderlinge besmetting tussen de marktondernemers re reduceren" 

Donderdag 21 mei stonden er kramen geschakeld. Waarom?

Ik vroeg donderdag de afdeling Markten of ik een standplaats kon verwachten met minimaal 1,5 meter afstand tot mijn buren. 
Ik heb nog geen antwoord.
Ik vroeg de kramenzetter of hij dat kon realiseren.
Hij verwees me naar de gemeente.

En bedenk als bezoeker en standhouder: waar kan ik naar de wc?
Een bezoeker kan naar huis.
Een standhouder niet.
Kijk of je een andere voorziening kan treffen, want de gemeente Den Haag heeft zich nooit om toiletvoorzieningen bekommerd op de Antiek- en Boekenmarkt en zal dat nu ook niet doen.
Heb je een busje? Dat is makkelijk: emmertje of portable toilet / potti potti. Die zijn er in allerlei prijsklassen. 
Geen busje? Probleem! Zelf oplossen!
Plas a.u.b. niet bij een boom! Dat gaat stinken en valt onder wildplassen en is strafbaar.
Poepen? Hemeltjelief! Wat doe je? Prrrrt. 

Kijk en luister naar een oplossing: 3 badlakens met een elastiek en spatlap
wildplassen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.