woensdag 12 februari 2020

Marktgeld, de toerekenbare kosten op de Antiekmarkt en Boekenmarkt Den Haag

Toen het marktgeld in Den Haag zo drastisch werd verhoogd, 
vroeg ik in 2016 
de afdeling Markten van de gemeente Den Haag 
om een overzicht van de kosten per markt, per jaar. 
Ik kreeg toen deze lijstjes (het betreft 2016):



Dus 2016:

Plein: 29.947,-
Antiek zondag: 62.043,-
Antiek donderdag: 58.694,-
(de laatste cijfer van het bedrag kan ik fout hebben)

Zie vorig blog voor een totaal andere 2016 berekening
Het is zo transparant anders, dat je aan jezelf begint te twijfelen,
want daar was er iets heel anders uit de 2016 berekening gekomen:

Plein: 42.216,-
Antiek zondag: 89.501,-
Antiek donderdag: 90.552

Dat noemden ze: Het Markttarief Ontrafelt


Op een volgend blaadje stond dit nog:

Personeelslasten Algemeen door te belasten:
Algemene personele lasten (inclusief werkplek, etc) m.b.t. 
vergunning/facturatie, secretariaat, hoofd, etc. 
op basis van exploitabele m²

Afdelingslasten: verdeling op basis van exploitabele m² per markt op totaal exploitabele m² (huisvestingslasten, automatiseringslasten, ed)

Algemene Kosten: direct lasten betreffende markt, 
bijvoorbeeld kosten proefopstelling en overige lasten

En op dat blaadje stond voor het Lange Voorhout donderdagmarkt 2016: 
exploitabele m²: 1652

Nu wil ik weten wat de exploitabele m² 's / totale oppervlakte marktterrein
waren in 2013 en 2019, Lange Voorhout en Plein.


Even bellen naar 
de gemeente Den Haag > afdelingen markten > afdeling beheer.
Een vriendelijke man, wel nieuwsgierig naar wie ik was, 
waarom ik dat wilde weten en wat ik met die informatie wil gaan doen.
"Die informatie deel ik met mijn mede-standhouders" zei ik.

Ik wordt teruggebeld of gemaild.
Afwachten of het vriendelijk blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.