dinsdag 14 augustus 2018

Prachtige foto's, maar ook vage verhalen op de Antiekmarkt en Boekenmarkt Den Haag


De Promotie Commissie (PromCom) van de 
Antiek- en Boekenmarkt Den Haag heeft mooie dingen gedaan.
Misschien vinden niet alle standhouders het OK, zelfs onvoldoende, 
maar ik vind het heel erg goed.
Kaartjes in hotels, flyers en flags, billboards en Facebook.
Tassen zitten weer in de lijn, alleen de Gemeente Den Haag laat op zich wachten voor goedkeuring, zodat de betaling kan plaatsvinden.
Met de weinige financiele middelen moet de PromCom zeer weloverwogen keuzes maken. En dat doen ze.
De nieuwste keuze is een opdracht om sfeerfoto's te maken van onze markt.
Deze worden o.a. gepubliceerd op de 

Facebook pagina van de markt: Haagse Antiek en Boekenmarkt


Ik weet niet zeker of ik de foto's mag gebruiken, maar ik heb de fotograaf gesproken en die gaf blijk het goed te vinden. 
Misschien moet de PromCom zich daar ook over uit laten.
In ieder geval vermeld ik daarom de fotograaf:
A'lok Choy, copyright: on-off.nl

Hier onder volgen een paar van mijn favorieten:


Op de zondagmarkt zijn er niet zoveel standhouders 
meer op de boekenafdeling, 
een paar zijn op de antiekafdeling gaan staan. 
En dat ziet er mooi uit !

Op de donderdagmarkt is de boekenafdeling beter gevuld, maar daar hoorde ik ook verhalen die ik hier wil delen. 
Nogmaals: het zijn verhalen, ik weet er het fijne niet van.

"We mogen geen losse tafels meer plaatsen op het Plein"
"24vierkante meter minimale afname wordt verplicht"
"Ton, de marktmeester heeft zich ingezet om losse tafels dit jaar nog te accepteren"
"Er is een bureau ingeschakeld (en betaald) om te onderzoeken wat beter kan, die vonden dat uniformiteit van belang was"

Nu vraag ik je: uniformiteit ?! Op een markt ?!
Elk up-to-date-onderzoeker zal zeggen dat je juist geen uniformiteit moet nastreven: uniek zijn is het motto
(kijk naar onderzoeken m.b.t. winkelcentra, bijvoorbeeld Leidschenhage)

Op de markt hoor ik ook al een aantal weken dat de Gemeente Den Haag de Antiek- en Boekenmarkt van de hand wil doen.
Privatiseren heet dat.
Nu is dat al langer aan de gang in het land, en wij voelen het al een aantal jaren aankomen. De Gemeente hoeft dan nog maar 1 vergunning uit te geven en die vergunninghouder moet zich aan alle regels in het vergunningboekwerk houden.
Verder mogen ze doen met standhouders wat ze willen.
De firma Post wordt genoemd.
Misschien wordt Marktland bedoeld. 
In ieder geval is het naast geruchten, oorverdovend stil.
De Gemeente heeft heel veel geld geinvesteerd (dat betalen wij) om een helder product aan de man/vrouw te brengen, maar de betalenden (wij) horen niets.

Nog een paar mooie foto's dan maar:

Nogmaals:
de foto's zijn gemaakt in opdracht van de 
Promotie Commissie van de Antiek- en Boekenmarkt Den Haag, 
door: A'lok Choy, on-off.nl

Kus !





tekst: Marx Warmerdam
photography: A'lok Choy, copyright On/Off Media, The Hague, http://www.on-off.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.