vrijdag 15 mei 2015

Andere evenementen op en rond het Lange Voorhout om rekening mee te houden door de standhouders van de Antiekmarkt en Boekenmarkt Den Haag

Op en rond het Lange Voorhout, zomer 2015.
Standhouders moeten rekening houden met de volgende evenementen:


18 juni -21 juni: Festival Classique - Hofvijver
26 juni - 5 juli: WK Beachvolleybal - Hofvijver
6 september: Haags Uit Festival - Lange Voorhout
13 september: repetitie Prinsjesdag - Lange Voorhout
18 september - 20 september: The Hague Pro Freestyle - Lange Voorhout


Ik hoop dat de Gemeente Den Haag, als vergunningverlener voor deze evenementen, rekening houdt met de Antiek- en Boekenmarkt aan het Lange Voorhout in Den Haag die daar tenslotte al 44 jaar elke donderdag en zondag in het zomerseizoen staat. 



We weten nu al dat we door de bouw van de parkeergarage onder het Tournooiveld, zeer, zéér waarschijnlijk al 1 marktdag gaan missen. Namelijk zondag 13 september. 
Ik geloof niet dat de Ontwikkelcombinatie PTV - de bouwers - het zich ook maar enigszins aantrekken dat de standhouders daardoor direct 1/20ste van hun omzet verliezen. 
Van de Gemeente Den Haag denk ik dat trouwens ook niet.

Voor het The Hague Pro Freestyle wordt meen ik op het lange stuk van het Voorhout een terrein ingericht, inclusief tribunes. 
Ik hoop dat de Gemeente Den Haag ons kan verzekeren dat wij daar geen last van ondervinden.

Voor het WK Beachvolleybal, het Haags Uit Festival en het Festival Classique zullen onderkomens (eten, drinken, wc, kleedruimtes, regie, nood, etc) voor de spelers en artiesten moeten worden ingericht. 
Dat werd altijd op het Toernooiveld gedaan. 
Die is niet meer beschikbaar. 
Ik hoop niet dat ze daarom nu naar het Lange Voorhout gaan uitwijken. 
Ik hoop dat de Gemeente Den Haag daar aan denkt.

Voor het oefenen voor Prinsjesdag werden altijd de bomen gesnoeid, van oud hout ontdaan. 
Ik hoop dat de Gemeente Den Haag dat niet op donderdag 10 september doet, tussen de kramen en het publiek door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie, de redactie zal uw bericht lezen en mogelijk plaatsen op het blog. Anonieme reacties worden niet geplaatst.